درودی، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: متاسفانه امروز با انتصاب سید علاء الدین بروجردی رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به عنوان معاونت بین الملل دانشگاه آزاد شاهد یک بی قانونی در سطح دانشگاه آزاد بودیم؛ چرا که این انتصاب علاوه بر اینکه یکی از بدترین انتصابات است بلکه جزو انتصاب‌های غیر قانونی نیز محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از وظایف مسئولان دانشگاه آزاد گسترش نیرو‌های انقلابی در این دانشگاه است؛ اما با این وجود با توجه به سوابق علاء‌الدین بروجردی انتصاب او به عنوان معاونت بین الملل دانشگاه آزاد عمل به این وظیفه را دربین مسئولان این دانشگاه مشاهده نمی‌کنیم؛ به هر روی بااین انتصاب این شائبه به وجود می‌آید که محیط دانشگاه‌ها در در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ در حال گره خوردن به جناح بندی‌های سیاسی است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه دانشگاه آزاد به پارکینگ سیاستمداران ورشکسته تبدیل شده، افزود: به گفته فعالان دانشجویی مرحوم شیخ الاسلام معاونت پیشین بین الملل دانشگاه آزاد جزوه یکی از مسئولان خوب این دانشگاه بوده و خدمات ارزنده را هم ارائه کرده است، اما جایگزین مرحوم شیخ الاسلام کسی است که در سابقه او رویکرد‌های انقلابی را مشاهده نمی‌کنیم.


درودی اضافه کرد: علاء الدین بروجردی یکی از مسببین اصلی تصویب برجام بوده و از این توافق حمایت کردند و این در حالی است که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود به مناسبت عید قربان نیز اشاره کردند که برجام خسارت محض بود که به کشور وارد شدد و هنوز که هنوز است ما داریم از این خسارت‌ها ضربه می‌خوریم و همچنان عده‌ای هم هستند که این خسارت‌ها را تحریف می‌کنند و برجام را خوب نشان می‌دهند.

وی تصریح کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب اگر تحریف‌ها شکست بخورد تحریم‌ها هم شکست خواهند خورد؛ با این وجود یکی از این تحریف‌ها همین بزک کردن برجام از گذشته تا به حال بوده به گونه‌ای که حتی آب خوردن را هم به توافق هسته‌ای گره زدند و این تحریف بود و متاسفانه ما در سابقه آقای بروجردی این رویکرد را نسبت به برجام می‌بینیم.

وی اضافه کرد: نکته دیگری که در مورد آقای بروجردی وجود دارد باز بودن پرونده او در پرونده فساد‌های مالی است؛ البته ما نمی‌گوییم که آقای بروجردی مطمئناً در در این فساد‌ها اثرگذار بوده، اما شائبه‌های پیرامون او به وجود آمده که باید به آن‌ها پاسخ داده شود. به هر روی کسی که با چنین شائبه‌هایی مواجه است درست نیست که به عنوان معاونت بین الملل دانشگاه آزاد منصوب شود، چون می‌تواند از جایگاه و سمتی که دارد سوء استفاده کند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور گفت: بنا بر صحبت‌هایی که بنده با فعالان انقلابی شهر بروجرد داشته ام آقای بروجردی استفاده‌های ویژه از از اختیارات خود در سطح استان و مخصوصا در شهرستان بروجرد می‌کرده و در واقع یکی از دلایل عدم رای آوری او در مجلس یازدهم هم همین استفاده‌های غیر قانونی بوده است.

درودی اظهار کرد: اگر تمام نقد‌های مطرح شده نسبت به انتصاب آقای بروجردی را کنار بگذاریم، واقعیت این است که این انتصاب با توجه به آیین نامه دانشگاه آزاد و آیین نامه‌ای که در تاریخ ۱۰ اسفند سال ۸۹ به تصویب رسیده غیرقانونی بوده؛ چرا که در ماده ۵ این آیین نامه تصریح شده است که معاونت بین الملل دانشگاه آزاد باید عضو هیئت علمی و حداقل رتبه استادیاری را داشته باشد و این در حالی است که آقای بروجردی این شرایط را ندارد؛ پس عملاً این انتصاب غیر قانونی است. به هر روی باید ببینیم که بعد از این انتصاب جریانات سیاسی و جنبش دانشجویی به چه سمتی حرکت می‌کند و البته بسیج دانشجویی با این انتصاب مخالف بوده و آن را قبول ندارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: